Kommer sakna detta...

Från vänster: Klara & Emma, Elin & Dani, Sandra & Power, Elin & Dondy, Stella, Amanda & Jack, Jessica & Lucy, jag & Bente, och Lovisa & Kalle (eller Lulu & Charles som Jojjo har döpt om dem till haha)
Sista hopplektionen... Hoppade på galoppbanan med Elin och Dani. Det var ca 10 hinder, mellan 70 och 30cm, så det var inte höjden vi övade på, utan takten. Bente var på lite bushumör, så han bockade och försökte dra lite, haha gulle. Han är så dålig på att bocka, han slänger med huvudet och bockar snett, som om man flög av då liksom ;) Dani var lite seg i början, så vi hoppade lite fel och rev (haha jaa vi suger), men i en kurva så ökade hon varje gång och då drog Bente, första gången rakt in i ett träd. Mitt ben fick smällen, så har rätt ont i knäet ni haha... Men sista gången gick bäst, han hoppade fint, och Elin fick Dani att hålla ett bra tempo, och då blir allt lättare! Dock hoppade han jättestort på ett av hinderna, men sista gången gick allt super.
Nu är det bara en lektion med bästa Hoppspecialen kvar. Vi ska rida barbacka och galoppera på ängen och hoppa diken. Jag kan säga redan nu, jag kommer inte sitta kvar. Inte om han bockar iaf ;) Kommer verkligen sakna alla, efter sommaren är det flera som slutar på vrs och börjar på k-hem ist... Jag gör nog det nästa år ist, så jag är lite ensam kvar. Vi är typ 4 från gammla gruppen som blir kvar. Hoppas nån mer börjar, så dem inte lägger ner gruppen. Dock blir det skönt att vara så få, man hinner så otroligt mycket mer då, och tränaren kan koncentrera sig mer på en. Nästa termin kommer jag aldså inte rida Bente, men eftersom så många slutar så blir det massa fina ponnysar över. Tror jag ska önska att få rida Emma, hon är riktigt fin :)
Det blir många foton nästa vecka, så då har jag massa fina bilder att bjuda på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0