Hästbyte- paddocken med Musse

Vi hade hästbyte idag. Det betyder att vi byter med varandra (och så kommer det nån som inte brukar vara med). Det är många som blir sura, men jag tycker det är bra. Det blir bättre stämning, ingen snackar skit om tjejen som alltid vägrar ut sig, för alla har provat hennes ponny och vet hur det är. Och om en häst t.ex hoppar jättehärligt på oxer, då kan man prata om det tsm och tycka likadant! På sommaren hos mormor så brukar jag rida min häst tsm med min kompis Laura som rider mormors häst Kim. Vi rider ihop kanske 1-2 grr/vecka. Och minst 3 grr under sommarlovet har vi hästbyte. Även om jag rider Kim ca 2 grr/vecka och så. Det är bra ändå :)

Vi hoppade iaf i paddocken, och jag red Musse. Han var väldigt fin i början, galopperade lugnt och självständigt och gick lite i form. Övade lite galoppvägar när dem andra gjorde sitt egna och så. Sen skulle vi hoppa en lättare bana. Första hindret var ett vitt rättuppstånde. Han stannade en, två, tre grr på det. Dem andra hoppade han, men inte fint, och alldeles för snabbt... Han har inte vart ute så mycket, så han var jättetaggad och ville springaaaa! Sen hoppade vi terrängbanan en gång. Det gick alldeles för snabbt. Han hoppade nästan in i Dani som var före...
Så det var inget lyckat ridpass. Hindren var även ganska låga eftersom vi inte kände hästarna så bra.
Bilder kommer när Lovisa som var snäll och fotade lagt upp dem på FB :)
Nu ska jag sova, hejrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0